Mercedes-Benz AMG GT 4-door coupé

Jest to prawdopodobnie mój ulubiony model z obecnej gamy nowych samochodów Mercedesa.

AMG GT to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2018 roku.

Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2018 roku.

Silniki

GT 53 to hybryda napędzana 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem turbodoładowanym M256 oraz jednostką elektryczną. Łączna moc układu wynosi 435 KM. Poza turbiną, w motorze zastosowano kompresor elektryczny, który ma niwelować efekt tzw. „turbodziury”. Auto w tej konfiguracji jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozpędzić się do 285 km/h. Opcjonalnie GT 53 może zostać wyposażone w system skrętnej tylnej osi, który jest standardem w odmianach z silnikiem V8.

Pod maską GT 63 i 63 S znajduje się ta sama jednostka 4.0 V8 (M178). W tym pierwszym przypadku generuje ona 585 KM i 800 Nm, a w tym drugim – 639 KM i 900 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa analogicznie: 3,4 s i 3,2 s, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 310 i 315 km/h. Oba modele wyposażone są w system AMG Cylinder Management, pozwalający na dezaktywację części cylindrów podczas pracy przy niewielkim obciążeniu.

Warianty

18c0091-175-91ab62b5fe300c13d553,750,470,0,0

Niemiecki producent w momencie odsłonięcia tego modelu zapowiedział trzy jego warianty, w tym bazowy GT 53 4MATIC+ oraz GT 63 4MATIC+ i GT 63 S 4MATIC+. Zależnie od wersji, moment obrotowy trafia na tylną oś lub obie osie za pośrednictwem napędu AMG Performance 4MATIC+. Standardem w topowej odmianie jest tryb Drift, w którym samochód staje się w pełni tylnonapędowy. W przypadku pozostałych wariantów za tę opcję należy oczywiście dopłacić. Zaś później powstały 2 inne warianty: AMG GT 43 i 43 4MATIC+ napędzane silnikiem 3.0 produkującym 367 koni mechanicznych, rozpędzają się one do 100km/h w 4,5 sekundy, a ich maksymalna prędkość to 285 km/h.

1280px-Mercedes-AMG_GT_43_4Matic+_Coupe_4-Tuerer,_Paris_Motor_Show_2018,_IMG_0557

Istnieje również wersja 2-Door, która posiada charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, z długą maską z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniętą do tyłu kabiną, dużymi kołami oraz szerokim pasem. Samochód otrzymał aktywny spojler, którego ustawienie uzależnione jest od prędkości i trybu jazdy. Całość nadwozia wieńczy dyfuzor ze zintegrowanymi rurami wydechowymi. Nadwozie zostało wykonane w 90% z aluminium, tylną klapę wykonano ze stali, a przedni odcinek podłogi z magnezu. Oto on ze wspaniałym kolorem Green Hell Magno:

1280px-Mercedes-AMG_C190_GT_R_IMG_3421

 

 

Te zdjęcia (tytuł pokazuje się po kliknięciu na nie) pochodzą ze strony https://pl.wikipedia.org/ oraz https://autokult.pl/

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *